The eagle has landed

14 december 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

WiFi en laptop werken niet echt mee en het plaatsen van foto's en video's gaat moeizaam, maar hier zijn we dan met ons eerste blog.

Tante Hannie heeft ons op het vliegveld afgezet (waarvoor dank) en de eerste vlucht naar Abu Dhabi verliep prima. Tijdens de tussenstop in een soort pub beland met aan de wanden foto's en memorabilia van m'n favoriete NHL-team de Boston Bruins. That's right, in Abu Dhabi!
Na nog een tussenstop in Hong Kong arriveerden we keurig op tijd in Auckland... op naar het hostel.

In plaats van een shuttlebus te nemen die je na een half uurtje rijden voor de deur afzet, was het goedkoper en leek het ons avontuurlijker om de 'gewone' bus te nemen die in de buurt van het hostel zou stoppen... dachten we. In plaats daarvan zijn we 2,5 uur onderweg geweest waarin we 2 keer zijn overgestapt, 2 keer chauffeurs ons wilden afzetten op de St. George Street in plaats van St. Georges Bay (misverstandje tussen ons en de eerste chauffeur en tussen de eerste en tweede chauffeur), een rondje van een uur hebben gereden om weer bij het vliegveld uit te komen en een wonderlijk gesprek hebben gehad met een Thaise vrouw in de bus die het liefst superwoman zou zijn en in een batmobiel rijden.
Maar goed, wel wat van de stad gezien (sommige plekken twee keer) en onze kamer was net klaar toen we bij het hostel arriveerden.
Klein kamertje met stapelbed in een rustig, relaxed en goed verzorgd hostel.

Na het inchecken zijn we erop uitgegaan om iets te eten en drinken. Heerlijk gegeten en een biertje gedronken in een bar, waar op een groot scherm live freefighting te zien was waar locals op af kwamen.
Toen de rekening kwam en Frankie wilde afrekenen, bleken pin en creditcard niet te werken en we niet genoeg cash te hebben. We kwamen omgerekend zo'n € 20 tekort. Frankie paste bij met Australische dollars, de barman nam ze aan, keek Frankie aan, haalde de dollars weer uit de kassa, gaf ze terug en zei: don't worry about it, it's not a big deal. Amazing.
Enigszins onder invloed na 2 stevige pinten na een lange reis met weinig slaap, hebben we wat rondgelopen, verkend en boodschappen gedaan. We wilden wakker blijven om in het ritme te komen en dat is gelukt. Mede omdat we aan de praat kwamen met Sabine uit Oostenrijk, die in hetzelfde hostel verblijft. Frankie ging rond negenen naar bed en ik een uurtje later. Beiden lagen we te pitten toen we het kussen raakten.

Maandag op tijd wakker en de dag gebruikt om boodschappen te doen, het besluit te nemen naar Rotorua te gaan en vervoer en verblijf te regelen. Een verder relaxte dag gehad met amusante gesprekken met hostelgenoten over onder andere the meaning of sheep en nog veel meer wazige, leuke praat.

Gisteren is Frankie in alle vroegte gaan rennen, terwijl Bennie lekker liggen bleef en na het opstaan en ontbijt een paar uur zoet is geweest om foto's proberen te plaatsen op deze blog... en nog wilde het maar niet lukken.
's Middags een wandeling gemaakt waarbij we een prachtige panorama over Auckland te zien kregen en bij terugkomst allebei zonder het gemerkt te hebben verbrand waren.
's Avonds gegeten en met ons 2 en Sabine een biertje gedronken en de meest uiteenlopende onderwerpen besproken. Van lievelingshanddoek tot grootste angst en van ware liefde tot wat zou je doen als je 1 dag de andere sexe was. En alles daartussen in. Voor de kenners: Frankie stelde de vragen, dan weten jullie wel genoeg.
Nadat het bier op was op tijd naar bed. Vandaag op tijd uitchecken en nu, terwijl ik dit tik op de telefoon, komen we na 2,5 uur per bus (ditmaal de goede) aan in Rotorua.

Till soon!!

1. Maurice Lambrichts:
    14 december 2016
    Hee, leuk verhaal van de beginreis. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En ja , als Frankie vragen gaat stellen dan weten we genoeg. Grtz
  2. Angie:
    Local busses.... herkenbaar
    En Ah... Sabine.
    Klinkt heerlijk!
    Kusssss
  3. Monique:
    14 december 2016
    Lijkt er op alsof jullie al aardig je draai hebben gevonden daar! Enne..... interessante gespreksonderwerpen
  4. Mariella:
    14 december 2016
    Dat klinkt als een goed begin van jullie reis!
    Frankie gewoon vragen laten stellen hoor, dat kan hij goed, dat weet ik, dat zit nl in de familie .
  5. Carien & Frank:
    Cool story lads!!
    Maar eh....Blijft moeilijk, jij en het goede hotel? Was Piet soms in de buurt? Zou mooi zijn, krijg je wel korting.
    Grtz!!
  6. Paul:
    14 december 2016
    Leuk, dit verhaal. Ik kan het me wezenlijk voorstellen die gesprekken met de mensen om jullie heen. Ze zullen wel gedacht hebben those wierd Dutchies. Maar ga zo door jongens, zorg dat ze jullie niet meer vergeten!
  7. ELS en PIET:
    14 december 2016
    Goed begin van de reis ga zo verder
  8. CJ:
    14 december 2016
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! En zo te horen gaat het jullie wel goed af :)
    Leuk verhaal......ben benieuwd naar het vervolg.... Have fun guys!
  9. Mauren:
    14 december 2016
    Hahaha....top dit verhaal...heb echt hartelijk moeten lachen erom...Kan het me zo allemaal voorstellen. Geweldig!
    Zo te horen amuseren jullie je helemaal prima daar. Nou wat ik al zei enjoy enjoy to the fullest en ben reuze benieuwd naar de volgende story. Zal wel weer lachen worden...
  10. Chantal:
    14 december 2016
    Super dat de heenreis goed verlopen is en jullie je al aardig vermaken, leuk reisverhaal, benieuwd naar wat nog komen gaat............veel fun!
  11. Henk:
    14 december 2016
    Super begin. Net weer Wild New Zealand gekeken. Vooral de Sounds indrukwekkend en dat gaan jullie nog allemaal bleven. Blijf ons vermaken met jullie verhalen. Veel plezier in Rotorua en vergeet vooral niet te genieten van de "geur", maar het went.
  12. Tante Hannie:
    15 december 2016
    Met veel plezier je verhaal gelezen. Xxx
  13. Paul:
    15 december 2016
    Te gekke foto's, mannen!
    En die keuken video is ook mooi om te zien, en komisch tegelijk.
    Ik heb me weer vermaakt.